Palety i boxy ze zwrotami

Słyszałeś o zarabianiu na sprzedaży zwrotów konsumenckich? Coś Ci świta, ale nie zgłębiałeś zagadnienia? Szukasz pomysłu na budowanie dochodu pasywnego? Jesteś we właściwym miejscu.

wozek_widlowy

Najczęściej zadawane pytania / formułowane zarzuty

Witajcie, Kaufnet istnieje od blisko 14 lat. W tym czasie doświadczyliśmy wielu ciekawych historii, dostarczyliśmy Wam prawdopodobnie (kiedyś to podsumujemy) dziesiątki tysięcy palet towaru.

Wiedzę zebraną na tym poletku opisujemy w innych, poradnikowych wpisach na Akademia Kaufnet, niemniej wiemy, że interesują Was również historię z życia wzięte. Z szacunku dla naszych Klientów (którzy pewnie już nie wrócą) przedstawimy je Wam w formie zanonimizowanej 🙂 Lecimy:

1. „Panie chciałem otwierać outlet, ale połowa to nie nadaje się aby na półki postawić.”

Zaprawionym w handlu zwrotami nie musimy tego tłumaczyć, ale na wszelki wypadek wyjaśnimy. Otóż zwroty konsumenckie to nie jest towar, który może w prostej linii trafić na sklepowe półki (no chyba, że takie jest biznesowe założenie), tym zajmują się hurtownie. Zwroty konsumenckie mogą i będą mieć klasy A, B lub C, co znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w cenie zakupu.

Zachęcam do zapoznania się z artykułem nt. klas produktów

2. „To nie są zwroty, ale jakieś śmieci!!”

Z takimi zarzutami również się spotykamy. Problem w tym, że telewizja, dyskusje na forach czy marketing szeptany zakrzywiają rzeczywistość.

Zwroty konsumenckie to nie tylko zwroty nieodebranych paczek, które stanowią zaledwie niewielki procent w masie towaru. Zwroty to produkty, które nie przypadły zamawiającemu do gustu. To produkty, które z powodu drobnych wad zostały zwrócone, ale też rzeczy, które są abolutnie zniszczone, niekompletne. Najbardziej spektakularna sytuacja jaka nas spotkała to taka, w której w zwróconym tosterze Klient miał okazje znaleźć „opieczonego” szczura. Na szczęście to jeden przypadek przez ostatnie 14 lat działalności Kaufnet.

To działa w dwie strony, otóż trafił nam się Klient, który zamówił paletę DOM/KUCHNIA, na której głównie okazały macbooki pro. Czy w którymś z przypadków korygowaliśmy transakcję? NIE

3. „Mam tyle „C” na palecie, że nie zarobię. Chcę zwrócić towar!”

W tym wątku należy poruszyć kilka kwestii. Po pierwsze specyfika tego biznesu jest taka, że w jakimś stopniu kupujemy przysłowiowego kota w worku. Dlatego właśnie te produkty kosztują ok 25% ceny rynkowej, a nie więcej. Odwróćmy sytuację, co gdy zamiast desek do prasowania i misek na palecie znalazłyby się macbooki? „Panie zamawiałem deski, a tu jakieś komputer. Zwracam!”. Wątpię 🙂

Po drugie to trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy faktycznie nie da się na tym zarobić. O tym jak postępować z produktami klasy „C” możecie poczytać w tym artykule.

No i na koniec. Czytajcie proszę regulamin 🙂 Zwrotów nie przyjmujemy. Otóż zwroty konsumenckie są jak kupony zdrapki. Nie można ich zwracać jeśli się nie wygrało.

4. „Ceny, które podajecie mają niewiele wspólnego z rzeczywistością!”

Zacząć należy od tego, że podawane przez nas ceny, nie są przez nas określane. Określa je portal, z którego pochodzi zwrot. Co więcej, wysoce prawdopodobne, że na danej platformie, dziś cena jest inna niż określona w naszej specyfikacji. Dlaczego? Oto kilka powodów:

  1. Kurs EURO – przeliczenie jest po naszej stronie i robimy to po kursie na dzień zakupu
  2. Zmiany w otoczeniu rynkowym, np. mamy buty narciarskie, a jest kwiecień…
  3. Postęp cywilizacyjny. W dniu, w którym to piszę wychodzi iPhone 16… sami wiecie co stanie się z cenami 15stek 🙂

5. „Na mojej palecie brakuje kilku produktów!”

Może się zdarzyć, że na zakupionej palecie może zabraknąć wybranego produktu lub w jego miejscu pojawi się inny. To się zdarza, dlatego sam Amazon zastrzega sobie prawo do pomyłek, nieprzekraczających 5% zawartości palety. Trzeba jednak zaznaczyć, że zdarza się to w obie strony, dlatego jest takie samo prawdopodobieństwo na brak, co na nadwyżkę. Taka specyfika tego biznesu 🙂

6. „Wyceniłam to na Vintedzie i widzę, że nic na tym nie zarobię… o ile nie stracę!!”

Tak, zdarzyło nam się, że Klienci porównywali ceny zwrotów z platformą vinted.pl

Z tego miejsca chciałbym przypomnieć, że sprzedawanie produktów ze bezkonkurencyjne pieniądze nie jest żadnym wyzwaniem. Handel zwrotami to nie eldorado, to praca, lekka i opłacalna, ale nadal praca.

Pomimo, że powyższe zabrzmiało jak laurka dla Vinted lub próba przekonania Was, że produkty są może drogie, ale da się je sprzedać… to nie o to chodzi.

Otóż serwisy takie jak OLX czy Vinted można w offline porównać do lumpeksów (sam miałem kilka w województwie mazowieckim, więc wiem o czym mówię). Po pierwsze kupowanie w second handach to nie zaspokajanie bieżących potrzeb, ale rozrywka – współczesna forma polowania. „Perełki” – to słowo klucz. Jeśli na vinted czy w lumpeksie znajdziecie super rzecz za promil jej ceny to nie znaczy, że tyle właśnie kosztuje. Znaczy to, że mieliście mega szczęście lub że sprzedający sprząta szafę czy garaż i nie przywiązuje wagi do zarobku.

Już niebawem opublikujemy kolejne posty o podobnej tematyce. Stay tuned!!

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami. Chętnie porozmawiamy i podpowiemy Ci skuteczne rozwiązania powstałe na bazie naszego wieloletniego doświadczenia.

kaufnet.pl

CENTRALA
ul. Krępa - Odrzańska 3,
66-001 Zielona Góra (Krępa)
email palety@kaufnet.pl

Magazyn Duchnice k. Warszawy

Łukasz telefon +48 785 544 589 email lukasz@kaufnet.pl

Magazyn Zielona Góra - Krępa

Adam telefon +48 691 382 152 email adam@kaufnet.pl

Magazyn Kliniska Wielkie k. Szczecina

Tomek telefon +48 600 263 543 email tomek@kaufnet.pl

Magazyn Plewiska k. Poznania

Jakub telefon +48 696 511 878 email jakub@kaufnet.pl

Magazyn Krasnystaw

Szymon telefon +48 609 649 629 email szymon@kaufnet.pl

Magazyn Modlniczka k. Krakowa

Łukasz telefon +48 785 544 589 email lukasz@kaufnet.pl